Duplakuplungos sebességváltók

A ZF duplakuplung-rendszer

A duplakuplungos rendszerben a váltó két kuplunggal rendelkezik. Az előnye: egyszerre mindig két fokozat lehet kapcsolva. A kuplungok egyike mindig a páros, a másik mindig a páratlan fokozatokat kezeli. A teljes kapcsolási folyamat néhány századmásodpercen belül végbemegy — a vonóerő megszakítása nélkül.

Ez a váltási mód kiemelkedő menetkomfortot eredményez. Lehetőség nyílik a teljesen automata módra és lehet manuálisan a váltókarral kapcsolni. A teljesen automata kapcsolási program kiegészíthető egy sportprogram által megemelt kapcsolási dinamikával.

A forgatónyomatékot a zárt kuplung a mindenkori lamellacsomagon és annak lamellatartóján át a váltó hozzárendelt bemenőtengelyére viszi.

A duplakuplung mindkét lamellacsomagja egymástól függetlenül hidraulikus nyomással dugattyúk által zárnak.

A lamellacsomagok hűtőolajjal történő hűtése —a működtetéshez szükséges nyomás alatt lévő olajhoz hasonlóan — az olajvezetőperselyben és annak forgóátvezetőjében történik.

Highlights

  • 7 fokozat
  • Nyomatéktartomány 350-től 750 Nm-ig, csúcs­nyomaték akár 1.000 Nm
  • Magas hőterhelhetőség
  • Magas fordulatszám-tűrés
  • Csekély nyomatékveszteség
  • Kiemelkedő menetdinamika
  • Fogyasztáscsökkenés