Első futóművek

Több komfort és fordulékonyság a ZF városibuszhoz fejlesztett független kerékfelfüggesztése által.

A futómű-technológia innovációja a teljes-alacsonypadlós-, alacsony-belépésű- és emeletes­buszok területén a RL 75 EC független kerékfelfüggesztés.

A független kerékfelfüggesztések lényeges előnyei a lényeges növekedés a guruló-, a kormányzási és menetkomfortban a rugózatlan tömegek csökkentése és a nagyobb berugózási utak által.

A merevhidakkal szemben kinematikai szempontból kiszélesedett a konstrukciós és optimalizálási játéktér, miáltal a járműkezelhetőség is javul. Az RL-75EC független kerékfelfüggesztés mindenek előtt az emeletesbuszok és más olyan járművek számára alkalmas, amelyek súlypontja magasan van — mint például gázbuszok —, mindenek előtt a nagy dőlésmerevsége, azaz kanyardőlés kisebb szöge miatt. Az első futómű stabilizátoráról többnyire le lehet mondani.

ZF RL-75EC független kerékfelfüggesztés városi buszok számára Ami turistabuszoknál már régóta alapkövetelmény, az most már az alacsonypadlós-, alacsony-belépésű- és emeletesbuszok számára is elérhető. A független kerékfelfüggesztés előnyei több komfort, kevesebb oldaldőlés és kisebb fordulókör.

RL 85 A elsőhídrendszer városi buszok számára A merev futóművek klasszikus építési módja robosztusságával és karbantartás-barátságával tünteti ki magát, anélkül, hogy a menettulajdonságokat negatívan befolyásolná. Tárcsafékekkel és opcionálisan választható felfüggesztési és rugózási rendszerrel az RL-85A 2,3-tól 2,6 m szélességig érhető el.

Optimális fordulékonyság nagy kerékbefordulással Az RL 75 EC független kerékfelfüggesztés egy rendkívül nagy 56°-os kerékbefordulást tesz lehetővé a kanyar belső ívén, és 46°-ot a külső íven. Összehasonlítva a merevhíddal a fordulókör akár egy méterrel is kisebb lehet.

A rendszer terjedelme Teljes futóműrendszer nyomtávrudakkal, légrugókkal, lengéscsillapítókkal és kormányhimbákkal.

Technikai adatok