Kormányzás

Ahhoz, hogy a kormányzás az autóban alig megerőltető, csaknem minden autóvezető hozzászokott. Élvezik a hidraulikus és az elektromos rásegítés előnyeit, amit a motor táplál és minden kormánymozdulatot támogat. Ma egy jó szervókormány azzal tünteti ki magát, ha elég közvetlen érzetet közvetít a vezető felé: közvetlen reakció és megfelelő kormányrásegítés által, sebességtől és vezetési szituációtól függően. Ez a közvetlenség akkor is megvan, ha a fölérendelt-kormány aktívrendszerként működik. A szervókormányban lévő intelligens energiamenedzsment által fogyasztás és kibocsátás-csökkenés válik lehetővé a járműben.

A ZF-Aktivlenkung lehetővé teszi a vezetőtől független kormány-beavatkozást az első tengelyen, a kormánykerék és az első futóművek szoros mechanikus kapcsolata nélkül. A rendszer lényegében egy hidraulikus fogasléckormányból, egy bolygóműből, egy elektromotorból, néhány szenzorból és egy vezérlőegységből áll.

A ZF-Aktivlenkung az első lépés a Steer by Wire funkcióhoz, a lényeges Steer by Wire funkciók alapvetően és a hálózatba foglalhatóság, valamint a jelfeldolgozás függvényében már most elérhetők. Rövid- illetve középtávon a ZF-Aktivlenkung széles körben elismert lesz.

Egy szervó-megoldás, amely felvillanyoz.

Top-vezetési komfort és egyedülálló pontosság – könnyű beépíthetőség és minimális energiaigény: a ZF Lenksysteme GmbH új minőséget ad a személyautó kormányzás-technológiájának.

A neve: ZF-Servolectric.

A ZF-Servolectric a konvencionális hidraulikus szervókormányokat sok tekintetben meghaladta. Elektronikusan vezérelt elektromotorral dolgozik, és helyettesíti ezzel a hagyományos hidraulikus rendszert. Így csökkenthető a műszaki ráfordítás. Mivel a vezérléshez és a kormányzáshoz csak egy problémamentes médium szükséges: elektromos áram.

Előnyök, amelyek elbűvölnek Több funkció — kevesebb energia felhasználás Járműtípustól függően ZF-Servolectric akár 85%-kal kevesebb energiát fogyaszt, mint a hidraulikus megoldások (kb. 0,2 – 0,3 l üzemanyag-megtakarítás 100 km-en!). Az ok: Egy ZF-Servolectric csak akkor igényel energiát, amikor ténylegesen kormányzás történik (a konvencionális szervókormányokkal ellentétben nincs szükség állandó hidraulikus nyomásra). A szervóegységen kívül nincs más gépegység: a kormányszelep, a szervószivattyú, az olatartály és a nyomócsövek elmaradnak. Ez súlyt csökkent és egyszerűsíti a beépítést.

Highlights:

  • vezetőfüggetlen beavatkozás a kormányzásba
  • sebességfüggő kormányzási hatás
  • agilisabb kanyarvétel
  • kényelmesebb parkolás
  • pontos sávtartás nagy sebességnél

A kiegészítő szabadságfok lehetővé teszi a kormányáttétel folyamatos és helyzetfüggő változtatását.

A kényelem, a kormányzási ráfordítás és a kezelhetőség kerülnek ezáltal optimalizálásra. A menetszituációtól függően lesz a kerekekre ható kormányzási szög kisebb vagy nagyobb a vezető által a kormánykeréken beállítottnál.

Lassú haladásnál városi forgalomban, amikor sok kormányzási munka szükséges, a szervómotor alkalmazása által ugyanakkora erőkifejtésnél kevesebb kormánykerék-fordulat adódik.

Ezzel ellentétben nagy sebességnél a vezetőnek nem kell attól tartania, hogy egy véletlen túl erős kormánymozdulattal elveszti az uralmat a jármű fölött. Az elektromotor pihen, és mint a konvencionális kormányoknál, közvetlen hatás érvényesül a kormánykerék és a kerekek között. Ezen kívül lehetővé válik a kormányzásba történő beavatkozás a járműstabilizálás javítása érdekében. A ZF-Aktivlenkungot folyamatosan felügyeli egy komplex biztonsági logika. Amennyiben ki kell kapcsolni a rendszert, a jármű korlátozatlan marad, és konstans áttétellel, valamint teljes szervórásegítéssel kormányozható marad.

Magas kormányzási komfort, kiemelkedő pontosság A ZF-Servolectric a járműmotortól teljesen függetlenül működik. Így a szervórásegítést egyszerűen lehet illeszteni minden járműtípushoz. A vezérlőelektronika figyelembe veszi a különböző paramétereket, mint például menetsebesség, kormányzási szög és nyomaték vagy a kormányzás sebessége. Egy programozható csillapítási-karakterisztika garantálja az úthibák elnyelését.

Kiemelkedő eredmény a ZF-Servotronic, egy elektronikusan vezérelt és sebességfüggő hidraulikus fogasléckormány személyautók és könnyű haszonjárművek számára. Parkoláskor könnyű kényelmes kormányzással, növekvő sebességnél a kormánykeréken nagyobb keménység által biztos menettartással tünteti ki magát.

A járműmotor szivattyúja által meghajtott kormányszivattyú alternatívájaként az elektro-hidraulikus kormányrendszernél (EHPS = Electro Hydraulic Power Steering) egy a fedélzeti elektronikában tárolt power-pack áll rendelkezésre. A modern elektronika és szenzor-technológia együttműködése által figyelemre méltó energia-megtakarítások válnak lehetővé.

Különleges kivitelek:

  • változó áttételezés
  • hidraulikus kormánylehatárolás
  • kormánycsillapítás
  • ütéscsillapítás