Szinkronizált sebességváltók

A már beváltat folyamatosan javítani. A ZF manuális váltói méretre vannak szabva a buszok és a teherjárművek számára: öt, hat, kilenc, tizenkettő vagy tizenhat fokozattal tökéletesen a modern haszonjármű teljesítményspektrumához van igazítva. Hegy és völgy, Stop and Go, gyorsítás – minden helyzetben a megfelelő nyomatékot szállítják bármilyen típusú járműben. Ezek a robusztus váltók nyugodt futásukkal és optimális fokozat-felosztásukkal tüntetik ki magukat. Gazdaságosságukat már bizonyították. Az alacsonyabb fogyasztás és a minimális karbantartás garantálják a gazdaságos üzemeltetést.

Kiemelkedő kezelési komfort a vezetőnek, magas utazási komfort az utasoknak – ezek a legfontosabb tulajdonságai a ZF 6-fokozatú szinkronváltónak. Direkt vagy gyorsítófokozatos áttételekkel — a legkülönfélébb útviszonyok között is megállják a helyüket. A kompakt szinkronváltóknak előnyös beépítési méreteik vannak és könnyűfémházuknak köszönhetően nem emelik feleslegesen az össztömeget.

A manuális sebességváltó-családok folyamatos továbbfejlesztése, tökéletesített anyagok és megmunkálási technológiák alkalmazása által a ZF manuális váltók mindig a legmodernebbek.
A váltók a mindig erősebb motorokhoz és nehezebb járművekhez fejlődnek. A ZF termékfejlesztésénél a hatékonyság és a környezetvédelem egyenértékű kritériumok. A súlycsökkentés és a kompakt méretek olyan témák, amelyeket a járműgyártók éppúgy fontosnak tartanak, mint a váltó egyszerű beépíthetőségét.

Az Ecolite sorozattal öt és hatfokozatú manuális váltók nagy választéka áll rendelkezésre. Csekély tömegek, magas teljesítőképesség, illesztett áttételfelosztás és nyugodt futás garantálják a hatékony üzemeltetést optimális menetkomfort mellett. Robosztus kivitelüknek köszönhetően a manuális ZF váltók magas élettartamot érnek el.

Éppen a városi forgalomban válnak a szabályozások egyre szigorúbbak az emberélet és a környezet védelmében. A haszonjárművek zajkibocsátását csökkenteni kell. Az új fogazási és váltóház geometriának köszönhetően az Ecolite sebességváltók zajkibocsátása egyértelműen a törvényi határértékek alatt van. A beépítés – köszönhetően a súlynak és a méretnek – kiegészítő burkolás nélkül is lehetséges.

Az Ecolite sorozat váltói akár két kuplungfüggő mellékhajtással szerelhetők fel.

Az Ecomid sorozat tagjaival a teherautó-vezetők játszi könnyedséggel válthatnak sebességet a mozgalmas városi életben. Kilenc fokozat hatékonyan viszi át a motor erejét az útra a lámpánál történő lendületes elinduláskor ugyanúgy, mint a forgalommal történő lépéstartáskor, vagy emelkedőkön. A fokozatok erőkifejtés nélkül, halkan és gyorsan kapcsolhatók köszönhetően a Servoshift pneumatikus kapcsolási rásegítésnek. Az integrált kuplungharanggal rendelkező manuális váltó a tökéletes választás minden haszonjárműnek 36 tonna megengedett össztömegig.

Köszönhetően az új bordázási-, fogazási és váltóház­geometriának csökkent a zajkibocsátás. Az Ecomid így kiegészítő burkolás nélkül is megfelel a törvényben előírt zajvédelmi előírásoknak. Csendesebben és környezet­barátabban dolgozik a váltóba integrált Intarder új generációja. A súrlódásmentesen dolgozó váltófék az előző modellhez képest 25%-kal megnövelt fékereje a fékezések akár 80%-át is átveheti. A következmények: nagyobb biztonság, a fékek kopásának csökkenése, kevesebb fékpor.

Az Ecosplit szinkronváltó széles forgatónyomaték-tartománnyal tizenkét vagy tizenhat fokozattal érhető el. A könnyűfém váltóház megtakarítja a felesleges súlyt, a ferdefogazás nyugodt járást biztosít. Az olyan rövidutas és a kettős szinkronizálás, mint a Servoshift csökkenti a kapcsolási erőket és utakat. Az integrált kuplungharanggal felszerelt Ecosplit váltósorozat széles ajánlati spektruma 44 tonnáig minden tehergépkocsi alkalmazás számára alkalmas.

Az elektronikus vezérlés megakadályozza a téves kapcsolásokat a felsőből az alsó tartománycsoportba. Ezenfelül egy sorzáró az alsó tartomány csoporton belül a nem szándékos visszakapcsolást blokkolja.

Ecosplit felszerelhető kuplung- vagy menetfüggő mellékhajtásokkal.

A ZF-váltófék legfrissebb verziója 25%-kal nagyobb fékhatást ér el, de kisebb súlyú és halkabban üzemel, mint elődje.

Az új Intarder jelentősen leegyszerűsített csatlakozásaival manuális és automatizált váltókra is felszerelhető és optimálisan integrálható a jármű-fékmenedzsmentbe — így a tempomat funkcióba is.

Az Intarder a váltó hűtő és melegítő-funkcióit is átveheti. Segítségével a szükséges váltóolaj-hőmérséklet – és ezzel az alacsony fogyasztáshoz is szükséges hatásfok – gyorsabban elérhető a jármű elindulása után.

Az Intarder a manuális ZF-szinkronváltók és az automatizált AS Tronic váltók számára is elérhető.

Váltótípusok áttekintése Busz
Váltótípusok áttekintése Tgk