Új automata sebességváltók

A minden igénynek megfelelő erőátvitel – ZF személyautó-váltók

Highlights

  • 6 fokozat
  • Max. 750Nm
  • állóhelyzeti lekapcsolás
  • ASIS – adaptív kapcsolási stratégia
  • Mechatronika (integrált váltóvezérlés)
  • Nagy teljesítmény alacsony súly mellett (a Lepelletier-fogaskerék-koncepció alapán)

Highlights

  • 6 fokozat
  • Max. 750 Nm
  • Összkerékhajtás integrált középső- és elsőtengely-differeciállal
  • ASIS – adaptív kapcsolási stratégia
  • Mechatronika (integrált váltóvezérlés)
  • Nagy teljesítmény alacsony súly mellett (a Lepelletier-fogaskerék koncepció alapán)
  • Középső Torsen differenciál automatikus hosszanti zárral

Highlights

  • 8 fokozat
  • Max. 1000 Nm
  • Hátsókerék- és 3 különböző összkerékhajtás-koncepció (integrált Torsendifferenciállal, vagy „ráakasztott összkerékhajtás)
  • Új fogaskerékpár-koncepció
  • ASIS – adaptív kapcsolási stratégia
  • Mechatronika (integrált váltóvezérlés)
  • Nagyobb áttétel-átfogás: 7,0; kevesebb csúszási veszteség és nagyobb hatásfok
  • Stop/Start-funkció (automatikus)

8HP8-fokozatú automataváltó

A ZF kifejlesztett egy új nyolcfokozatú személyautó automataváltót, amely akár 11% fogyasztáscsökkenést is lehetővé tesz. A fejlesztés során természetesen nem a fokozatok számának maximálása, hanem a fogyasztás minimalizálása állt az előtérben.
Az új 8HP alacsonyabb üzemanyag-fogyasztásához sok innováció járult hozzá: a teljesen új váltókoncepció négy fogaskerékpárral, és csak két nyitott kapcsolóelemmel, a nagyobb átfogás az áttételezésben, a változó olajszivattyú, új hidraulikus kuplung és az új optimalizált hidraulika és váltóvezérlés. A választékban szerepel a Stopp/Start-funkció, amelynél a jármű megállásakor a motor automatikusan leáll, a fék felengedésekor pedig a motor és a váltó automatikusan újra aktiválódik.
200 milliszekundum elegendő a 8-fokozatú automataváltó (8HP) számára egy fokozatváltás végrehajtásához. A kapcsolási folyamat gyorsan, ugyanakkor komfortosan történik, ami olyan kapcsolási viselkedést teremt, amely a vezetési élményt és a hatékonyságot impozáns módon a legmagasabb komforttal köti össze. Ezen kívül lehetséges az egyszerre több fokozatot átugró közvetlen váltás is, mint például a nyolcadikból rögtön a másodikba történő extrém kapcsolás.